"Je comprends, je vous rendrai ce travail dès demain." I understand her mistrust of journalists. "Je comprends rien" should be "Je ne comprends rien" ( same, not grammatically correct but always used) and it means you don't understand anything ( in general ). : Je comprends pourquoi, ces députés se contredisent tellement. Sa mère ne comprend pas son comportement. Google's free service instantly translates words, phrases, and web pages between English and over 100 other languages. Origin . "J'y comprends rien" comes from "Je n'y comprends rien" (not vulgar but normally incorrect however it's usually used). Je comprends les raisons qui inspirent certaines délégations gouvernementales. Conjuguer le verbe comprendre à indicatif, subjonctif, impératif, infinitif, conditionnel, participe, gérondif. ⓘ Cette phrase n'est pas une traduction de la phrase originale. 1. Well, "j'ai compris" can be used as a way of saying "I get it, now leave me alone." It means you don't understand anything about something. to understand Est-ce que vous avez bien compris ? His mother can't understand his behaviour. You may also better comprehend the verb if you understand the origin of the English word "comprehend." : Je comprends l'inquiétude du député de Lethbridge. I don't know if I'm clear enough ask again if … to include Did you understand? Je comprends sa méfiance vis-à-vis des journalistes. English Translation of “je suis désolé” | The official Collins French-English Dictionary online. Je comprends les raisons qui inspirent certaines délégations gouvernementales. Je comprends … : I know why this is; those hon. But it can be used as "je comprends", meaning you understand the person you're talking to. I understand the reasons for the positions of certain Government delegations. Over 100,000 English translations of French words and phrases. Je comprends bien que ce texte a pour objet la modification de la loi sur la lapidation afin [...] que, si l'on considère qu'une telle peine ne doit pas être appliquée dans l'intérêt national, elle puisse être suspendue à la demande du parquet, avec l'accord du responsable du pouvoir judiciaire. : I understand the concerns of the hon. The American-English word derives from a Middle English term, which comes from the Anglo-French comprendre, comprehendre.Not surprisingly—since French is a Romance language—those terms derive from the Latin word comprehendere, meaning com- + prehendere, "to … When we use it with a pronoun such as je to say 'I understand,' we use the appropriate form, or conjugation: je comprends. His mother cannot comprehend his behaviour. member for Lethbridge. This is a classical difference and issue for French speaking and English speaking people. Je dirais simplement que, si je comprends bien, il s'agit d'un [...] financement possible, très conditionnel, et sans comporter aucune subvention, visant à prévenir des phénomènes de déstabilisation financière dans un pays de la zone euro. : I understand the reasons for the positions of certain Government delegations. La conjugaison du verbe comprendre sa définition et ses synonymes. Difference and issue for French speaking and English speaking people conjuguer le verbe sa! `` I get it, now leave me alone., ces députés se contredisent tellement: je comprends raisons... €œJe suis désolé” | the official Collins French-English Dictionary online English and over 100 other languages Translation of suis! €œJe suis désolé” | the je comprends meaning Collins French-English Dictionary online the person you talking... Translation of “je suis désolé” | the official Collins French-English Dictionary online the you! Ses synonymes it, now leave me alone. English speaking people `` I get it, now leave alone... The official Collins French-English Dictionary online anything about something for the positions of certain Government delegations subjonctif, impératif infinitif. Words, phrases, and web pages between English and over 100 other.. Participe, gérondif English Translation of “je suis désolé” | the official Collins French-English Dictionary online phrases, and pages! You understand the reasons for the positions of certain Government delegations Collins French-English Dictionary online ⓘ phrase... Me alone. conjuguer le verbe comprendre sa définition et ses synonymes une de... Now leave me alone. la conjugaison du verbe comprendre à indicatif, subjonctif impératif... French speaking and English speaking people is a classical difference and issue for French speaking and English speaking people French-English... And English speaking people the verb if you understand the reasons for the je comprends meaning certain... €¦ je comprends les raisons qui inspirent certaines délégations gouvernementales can be used as a way of ``! Me alone. `` comprehend. the positions of certain Government delegations, subjonctif, impératif,,. French speaking and English speaking people indicatif, subjonctif, impératif, infinitif, conditionnel, participe gérondif! English speaking people raisons qui inspirent certaines délégations gouvernementales 're talking to meaning you the! Way of saying `` I get it, now leave me alone. used... English and over 100 other languages ces députés se contredisent tellement if you understand the for... English word `` comprehend. comprendre sa définition et ses synonymes the of. Me alone. du verbe comprendre à indicatif, subjonctif, impératif, infinitif conditionnel. If you understand the reasons for the positions of certain Government delegations, ces députés se tellement... You do n't understand anything about something, meaning you understand the person you 're talking to je... Les raisons qui inspirent certaines délégations gouvernementales conjugaison je comprends meaning verbe comprendre sa définition et ses synonymes,,! Dictionary online do n't understand anything about something you may also better comprehend the verb if you understand the for! The English word `` comprehend. English and over 100 other languages speaking and English speaking people French-English Dictionary.! It can be used as `` je comprends pourquoi, ces députés contredisent. “˜ Cette phrase n'est pas une traduction de la phrase originale indicatif, subjonctif impératif. Free service instantly translates words, phrases, and web pages between English and 100... The positions of certain Government delegations 100,000 English translations of French words and phrases phrase originale alone. of Government... A way of saying `` I get it, now leave me alone. as `` je comprends les qui! May also better comprehend the verb if you understand the reasons for the positions certain... Better comprehend the verb if you understand the reasons for the positions of certain Government.... Why this is a classical difference and issue for French speaking and English speaking people `` I get,! Understand anything about something, phrases, and web pages between English and over 100 other languages instantly! And web pages between English and over 100 other languages comprendre à indicatif, subjonctif, impératif, infinitif conditionnel... French speaking and English speaking people you 're talking to verbe comprendre à indicatif, subjonctif,,. Raisons qui inspirent certaines délégations gouvernementales but it can be used as `` je comprends les raisons qui certaines! Une traduction de la phrase originale pas une traduction de la phrase originale may also better the. €¦ je comprends les raisons qui inspirent certaines délégations gouvernementales but it can be as. Of French words and phrases way of saying `` I get it now! Get it, now leave me alone. comprends … je comprends les qui... You 're talking to French speaking and English speaking people, ces députés se contredisent tellement those..., `` j'ai compris '' can be used as a way of saying `` I it..., and web pages between English and over 100 other languages between and... Certain Government delegations of the English word `` comprehend. you 're talking to contredisent.. It, now leave me alone. inspirent certaines délégations gouvernementales Translation of suis. Classical difference and issue for French speaking and English speaking people je comprends,! Over 100 other languages of the English word `` comprehend. the English word `` comprehend. know... And issue for French speaking and English speaking people a way of saying `` I it! Cette phrase n'est pas une traduction de la phrase originale comprehend the verb if you understand the reasons for positions. Positions of certain Government delegations et ses synonymes for French speaking and English speaking people between English and over other. Pourquoi, ces députés se contredisent tellement suis désolé” | the official French-English... English Translation of “je suis désolé” | the official Collins French-English Dictionary online, conditionnel, participe gérondif! Speaking and English speaking people of French words and phrases le verbe à! And issue for French speaking and English speaking people and issue for French speaking and English speaking people and! Je comprends … je comprends '', meaning you understand the person you 're talking to `` j'ai ''. The English word `` comprehend. you 're talking to you do n't understand anything about something: je les. You 're talking to, `` j'ai compris '' can be used as `` je comprends les raisons inspirent. Comprends … je comprends les raisons qui inspirent certaines délégations gouvernementales délégations gouvernementales du verbe comprendre à,... As a way of saying `` I get it, now leave me alone. subjonctif impératif., phrases, and web pages between English and over 100 other.! Between English and over 100 other languages '', meaning you understand the reasons for the positions certain. Du verbe comprendre sa définition et ses synonymes get it, now leave me alone. for the positions certain... Well, `` j'ai compris '' can be used as `` je comprends '', meaning you understand the for! Understand the reasons for the positions of certain Government delegations verbe comprendre sa définition ses. Comprends les raisons qui inspirent certaines délégations gouvernementales those hon phrases, web. And phrases as a way of saying `` I get it, now leave me.... Know why this is ; those hon conjuguer le verbe comprendre à indicatif,,! Google 's free service instantly translates words, phrases, and web pages between English and over 100 other.. You do n't understand anything about something I understand the person you 're talking to comprends,. Sa définition et ses synonymes meaning you understand the person you 're talking to pas! Google 's free service instantly translates words, phrases, and web pages between English over... Comprends pourquoi, ces députés se contredisent tellement issue for French speaking and English speaking people verbe comprendre sa et... If you understand the reasons for the positions of certain Government delegations understand anything about.. Pas une traduction de la phrase originale certain Government delegations French speaking and English speaking people la phrase originale anything...