Minerały, enzymy, witaminy jednym słowem suplementy

Jeśli masz przepisy kucharskie na zdrowe potrawy (np. kuchni rozdzielnej czy wegetariańskiej), możesz się podzielić ciekawymi patentami na dania narodowe lub znasz miejsca, gdzie można kupić dobre produkty spożywcze, pisz tutaj.

Minerały, enzymy, witaminy jednym słowem suplementy

Postprzez soel Śr maja 13, 2009 11:26 pm

Pomyślałam, że może byłoby nieźle gdybyśmy wymienili uwagi i doświadczenia oraz pomysły na to jak uzupełniać dietę o dodatkowe suplementy. Ja w różnych okresach czasu stosowałam i stosuję dalej wiele takich produktów. Są to zarówno witaminy i minerały proponowane przez firmy farmaceutyczne, ale nie tylko. Tak więc okresowo (tak jak teraz) staram się codziennie pić po 2 - 3 szklanki soków warzywnych lub owocowo-warzywnych. Z jednej strony nie jest to okres najlepszy, bo stare warzywa nie mają już zbyt wielkiej wartości (nowalijek raczej nie stosuję), ale z drugiej organizm o tej porze roku potrzebuje chyba największego wsparcia. Poza tym jest to dobry okres na soki zielone (np. natka pietruszki, pokrzywa)o które zawsze staram się wzbogacić wyciskane soki. Stosuję sokowirówkę niskoobrotową i myślę, że te soki są naprawdę niezłe. Poza tym co jakiś czas stosuję pyłek kwiatowy. Pyłek stosuję w ten sposób, że łyżkę pyłku zalewam wieczorem pół szklanki wody o temperaturze pokojowej, dodaję łyżeczkę lub dwie miodu i wypijam to rano. Staram się też dosyć regularnie przyjmować witaminę C w ilości 3 - 6 gram. Bardzo dobrą opinią cieszy się spirulina, ale ostatnio dość dawno jej nie brałam. Tych witamin i preparatów mineralnych stosuję sporo (uważam, że nasza dieta jest zbyt uboga i wymaga takich uzupełnień). Jeśli macie więc jakieś sprawdzone pomysły to podzielcie się tą wiedzą.
soel
 
Posty: 61
Dołączył(a): So kwi 05, 2008 7:03 pm

Re: Minerały, enzymy, witaminy jednym słowem suplementy

Postprzez helfi Cz paź 07, 2010 10:22 am

hmm.... ja polecam też wodę z miodem i jeszcze z sokiem z cytryny rano -> raz, że to świetna dawka energii na sam początek dnia, a dwa super wpływa to na metabolizm - sprawdzone ;) co do takich soków, to uważaj i pamiętaj, żeby zawsze dodawać do nich też miąższ, który sokowirówki oddzielają zawsze, to właśnie w tych 'resztkach' kryje się najwięcej wartości odżywczych!
nurtuje mnie tylko jedno - dlaczego piszesz, że nie stosujesz nowalijek, to jest bardzo zdrowe! warzywa zimowe niestety zawierają sporo konserwantów, aby zachować świeżość przez dłuższy czas... świeże młode warzywa - to jest to! smacznego! i pozdrawiam :)
helfi
 
Posty: 10
Dołączył(a): Pt paź 01, 2010 12:11 pm


Powrót do Zdrowa Kuchnia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron